Dworzec autobusowy w Krakowie Czyzyny

image Indeks       image MPa Europy       image Pup Tarnow       image BMKA rajdy       image PUVA Kraków       image pub Tavern       

Podobne

Terra Incognita

Temat: Weekend i PPKS Żywiec
się nie dziwię. Raczej piętno dla Ciebie za brak wyrozumiałości. No właśnie - ale w normalnych warunkach (konkurencja) tnie się koszty. Dziwnym trafem, krakowski PKS potrafił zejść z cenami tam, gdzie ma konkurencję w postaci prywaciarzy. Ja wiem, że na takiej trasie (Ujsoły-Żywiec) ruchu za dużego nie ma, ale też autobusy nie jeżdżą tam co 15 min. a raz na parę godzin. Dodam jeszcze, że relacje np. Kraków-Olkusz i Ujsoły-Żywiec się poważnie różnią "zużywalnością" podzespołów autobusu.... Pozdrawiam Michał PS: Gratuluję Tobie i SMP - zaczeli mnie do Carrefoura Czyzyny wpuszczac z plecakiem :)...
Źródło: topranking.pl/1753/weekend,i,ppks,zywiec.php



Temat: Czy chciałabyś wrócić do przeszłości?
Dzisiaj, pooglądawszy sobie uprzednio mapę wojskową austriacką skali 1:75.000, na której jest Kraków z okolicami w stanie tuż po r. 1900 (jest jeszcze linia kolejowa obwodowa biegnąca tak jak dzisiejsze Aleje Trzech Wieszczów i ul. Konopnickiej na prawym brzegu Wisły - i jest już kolej do Kocmyrzowa przez Grzegórzki, Dąbie, Czyżyny, Bieńczyce, Grębałów, Prusy, oddana do ruchu 1899, a dziś nie istniejąca [zostały budynki dworca w Kocmyrzowie]), wyjechałem do Biórkowa Małego (w kierunku Proszowic) i stamtąd spacerem przez Karniów, Czulice (piękny drewniany kościółek), Wróżenice do Kościelnik (pałac - dziś ruina pod dachem z papy) - stamtąd autobusem do Pleszowa i stąd dalej tramwajem do domu. Znajdowałem się cały czas na północny wschód od kombinatu nowohuckiego, widząc go tylko czasami; geograficznie znajdowałem się na skraju ... Igołomskiej, czyli drogi Kraków-Sandomierz, z drogami do Ruszczy i Branic, tuż pod płotem kombinatu, budynek dawnej karczmy "Zagaje" - na mojej mapie w zupełnym pustkowiu.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,30136,77557092,77557092,Czy_chcialabys_wrocic_do_przeszlosci_.html


Temat: [Kraków] Nowa linia 178 - zmiana linii 148
[Kraków] Nowa linia 178 - zmiana linii 148 KOMUNIKAT MPK nr 192 Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. w Krakowie informuje, że od dnia 05.11.2005r. (sobota) zostaną wprowadzone następujące zmiany w komunikacji autobusowej: * zostanie zmieniona stała trasa linii 148 148-CZYŻYNY DWORZEC - Medweckiego - Dąbrowskiej - al. Jana Pawła II - węzeł gen. L. Rayskiego - (powrót: Nowohucka - Stella-Sawickiego - Medweckiego - Czyżyny Dworzec) - Nowohucka - Saska - Przewóz - Lipska - Mierzeja Wiślana - Obrońców Modlina - BISKUPIŃSKA (powrót: Biskupińska - płk. Dąbka - Mierzeja Wiślana) * zostanie uruchomiona nowa linia ... - Nowohucka - węzeł gen. L. Rayskiego - Stella-Sawickiego - Wiślicka - ks. Jancarza - MISTRZEJOWICE www.komunikacja.krakow.pl/mpk/komunikaty/?komunikat=2005192 Oczywiście obie linie mają powalający rozkład.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,10167,31586852,31586852,_Krakow_Nowa_linia_178_zmiana_linii_148.html


Temat: Dojazd z centrum do ul. Sikorki
Z dworca PKP musisz dojść do ul.Basztowej (przejściem podziemnym) , gdzie jest przystanek tramwajowy dla komunikacji jadącej w stronę Nowej Huty. Na tym przystanku wsiadasz w tramwaj nr 4 (jeżdzi co 10 minut). Jedziesz ok. 10 przystanków. Należy wysiąść na przystnku "oś.Kolorowe" (tj. jeden przystanek za Rondem Czyzyńskim). Tam zapytaj o przystanek autobusowy w stronę Łęgu, ul.Sołtysowskiej. Na tym przystanku wsiadasz w autobus nr 121 . Niestety autobus tej linii nie jeździ za często. Jedzie się jakieś 6-7 przystanków. Wysiadasz na przystanku "Sikorki" (choć faktycznie jest to przystanek na ul.Sołtysowkiej) i jesteś u wylotu ul.Sikorki. UWAGA: przystanek "Sikorki" to przystanek NA ŻĄDANIE, czyli musisz dać znać kierowcy kapkę wcześniej,że chcesz wysiąść na tym przystanku. Link do rozkładów jazdy komunikacji miejskiej: www.mpk.krakow.pl/default.aspx?docId=154
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,61,103163834,103163834,Dojazd_z_centrum_do_ul_Sikorki.html


Temat: Główny architekt miasta jest bezpłodny i ...
... Jeżeli ktoś szukał odpowiedzi na pytanie: dlaczego w Krakowie mamy burdel architektoniczny, komunikacyjny i tandetę, to myślę, że znalazł odpowiedź w działaniach i wypowiedziach Głównego architekta miasta p. Andrzeja Wyżykowskiego. Głównego...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,61,1761956,1761956,Glowny_architekt_miasta_jest_bezplodny_i_.html


Temat: 104 - czy była taka linia ?
A PAMIĘTACIE TE CZASY pavlack napisał: > Jakby ktoś był zainteresowany to jestem w posiadaniu planu Krakowa ze spisem > linii autobusowych i tramwajowych MPK, z początku lat 90-tych chyba (nie ... Dworcem Towarowym a Walcownią przez Kopiec Wandy (jak ja lubię to miejsce - strasznie szkoda, że nic tam na stałe nie jeździ np. 4), "10" na Wieczystej. Poza tym kursuje "14" między os. Piastów a Pleszowem oraz "17" między Cichym Kącikiem a Dąbiem. Są jeszcze w nim linie mikrobusowe, z których jedna jedzie przez ul. Wężyka w Czyżynach !!! A tak przy...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,409,3198029,3198029,104_czy_byla_taka_linia_.html


Temat: Pętla Dworzez Wschodni - macie coś na jej temat ??
Gość portalu: JMA napisał(a): > Na tablicach kierunkowych tramwaje zdążające na tę pętlę miały napis Dworzec > Wschodni,chociaż w Krakowie takiego dworca nigdy nie było - to był Dworzec > Kraków Gł. - strona wschodnia. Owszem, był... tylko nie kolejowy, a autobusowy. Dworzec Wschodni PKS mieścił się właśnie przy ul. Bosackiej i był to dworzec komunikacji lokalnej, odjeżdżały stamtąd autobusy w kierunku m. in. Proszowic, Miechowa, Nowego Brzeska. W 1989 roku został zlikwidowany, a kursy PKS z niego odjeżdżające przeniesiono na nowo otwarty dworzec Czyżyny przy ul. Medweckiego (dziś istniejący już tylko w...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,409,7188371,7188371,Petla_Dworzez_Wschodni_macie_cos_na_jej_temat_.html


Temat: 110, 122, 202, 212
110, 122, 202, 212 Mam pomysl na zagospodarowanie przyszlego dworca autobusowego w Czyzynach. Mianowicie powino sie tam skierowac linie majace obecnie petle na Alei Przyjazni, a dowozace ludzi do dalszych czesci Krakowa i gminy Kocmyrzow - Luborzyce. Mowie o liniach wymienionych w tytule. Skierowanie ich na dworzec w Czyzynach, przy odpowiedniej modyfikacji trasy w starych dzielnicach Huty, nie oznacza zauwazalnego wydluzenia tras. Natomiast pasazerowie zyskaliby dogodna przesiadke na autobusu na jednym z najwiekszych wezlow komunikacyjnych w Krakowie. Z pewnoscia doprowadziloby to tez do zmniejszenia frekwencji w busach kursujacych przez Kocmyrzow. Natomiast wyprowadzenie PKS do Buska, czy Sandomierza poza Dworzec Glowny do Czyzyn zapowiada zmniejszenie frekwencji w tych pojazdach ( ludzie nie lubia sie przesiadac).
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,409,9547636,9547636,110_122_202_212.html


Temat: 110, 122, 202, 212
bar_smok napisał: > Mam pomysl na zagospodarowanie przyszlego dworca autobusowego w Czyzynach. > Mianowicie powino sie tam skierowac linie majace obecnie petle na Alei > Przyjazni, a dowozace ludzi do dalszych czesci Krakowa i gminy Kocmyrzow - > Luborzyce. no nie, 110,122 od 30 lat jeżdżą do al Przyjaźni, a tu jeden mądrala chce je skierować do Czyżyn. NIE! ;-)) A tak...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,409,9547636,9547636,110_122_202_212.html


Temat: 110, 122, 202, 212
Czyzynskiego, zwlaszcza linii 202 i 212, to wlasnie najtanszy pomysl na wzrost konkurencyjnosci MPK wobec busow na trasie do Kocmyrzowa. Rozumiem potrzebe kursowania tych autobusow przez stare dzielnice Nowej Huty, ale mozna by przeprowadzic badania wsrod pasazerow: czy wola miec dojazd do wiekszego wezla przesiadkowego ( Czyzyny), a do pewnych miejsc w Hucie dojezdzac innymi autobusami. PKSy już kiedyś z tego rejonu ... > poboczu pod NCKiem. Bylbym jednak za tym, by wszystkie autobusy PKS, w miare mozliwosci odjezdzaly z przyszlego dworca na Bosackiej. Start pewnych linii z Czyzyn z pewnoscia nie przyniesie zwiekszonych przewozow dla PKS.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,409,9547636,9547636,110_122_202_212.html


Temat: Strategia zmian w krakowskiej komunikacji
Nie mówiąc o tym że miały z niego odjeżdzać autobusy za granicę a w bliskiej odległości nie ma żadnego parkingu. Po za tym układ komunikacyjny w okolicy jest beznadziejny i skierowany na supermarket. 3. jaka może być komunikacja jak powstają takie hybrydy jak przejazd na skrzyżowaniu wielicka i powstańców śląskich.wiec jeśli układ drogowy jest mało wydolny to nawet 500 przyspieszonych autobusów tam utknie. 4. zwiększenie częstotliwości na trasach gdzie jeździły autobusy mpk co godzinę lub dwie jest nieopłacalne. trzeba jak coś puścić małe autobusy czyli busy, częsciej i wszyscy będą syci. 5. jak ... miasto KRAKÓW z wyrazami szacunku :)
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,409,16363193,16363193,Strategia_zmian_w_krakowskiej_komunikacji.html


Temat: Kolej miejska w Krakowie
połączeniu z siecią autobusową w Krakowie. Panowie i Panie zejdźmy na ziemie. Ludzie w godzinach szczytu psioczą na komunikacje i mają racje. Powinno być lepiej i szybciej. Dlatego odejdźmy od sieci kolejowej a zabierzmy się za sieć komunikacyjną miasta. Obecnie zostały już zrobione błędy więc trzeba patrzyć aby następne nie zostały powtórzone. Dla przykładu dworzec MPK w Czyżynach. Pozdrawiam
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,409,17004876,17004876,Kolej_miejska_w_Krakowie.html


Temat: Od maja Kraków nie będzie miał dworca PKS
A PKS na Czyżynach? Nie rozumiem, dlaczego nie może zacząć działać dworzec PKS na Czyżynach. Przecież to nawet lepiej, jesli autobusy PKS nie będą wjeżdżąć do centrum i tkwić w korkach. Mały przykład - autobus z Krakowa do Nowego Sącza jedzie ok 2 godz 15 min. - z czego - w godzinach szczytu aż 45 min przypada na "wydostanie się" z Krakowa....
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,409,21939346,21939346,Od_maja_Krakow_nie_bedzie_mial_dworca_PKS.html


Temat: Szybki tramwaj w październiku 2008 roku
Ekspresowa Kolej Miejska W krakowie miałaby sens nie tyle klasyczne metro, ile kolej ekspresowa typu paryskiego "RER". To takie coś hybrydowe pomiędzy metrem a koleja. Tam gdzie się da jedzie na powierzchni a w ścisłym centrum pod ziemią. Najważniejsze że każda stacja jest dobrze skomunikowana przesiadkowo z istniejącą (planowaną) siecią tramwajów i autobusów - które rozwożą pasażerów po lokalnym obszarze. Na początek np. trasa wschód-zachód: Plac Centralny (Igołomska) - Czyżyny - Ugorek - Rondo Mogilskie - Dw.Główny - Karmelicka/Podwale - Pl. Inwalidów - Biprostal - Bronowice - Widok. Potem ew. II trasa: Bieżanów ... krzyżują się pod Dworcem - gdzie dochodzą również wszystkie linie normalnej kolei podmiejskiej wykorzystującej wyłącznie istniejące torowiska oraz skąd odchodzi kolejka elektryczna do Balic. Marzenia...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,409,66066985,66066985,Szybki_tramwaj_w_pazdzierniku_2008_roku.html


Temat: Kretyn marca 2004
mouset napisał: > Mouset zgłasza dwie kandydatury: > 1. miasta.gazeta.pl/krakow/1,35798,1953545.html zobaczymy, kto bedzie > chętny na peryferie dworcowe za kiklka tysięcy, już widze jak busy zapłacą > choć złotówkę, dalej bedą odjeżdżać z ronda albo parkingu pod Carrefourem, za > to MPK wyda kasę na dworzec dla jednej linii, bo istnienie 136 to szkoda > nawet komentować Jako b. bywalec os. II ... na piechtę. Dworzec w Czyżynach byłby też idealnym miejscem, gdyby Empeka zechciało zawalczyć z busiarzami i uruchomić linie pospieszne do Proszowic, Brzeska i Niepołomic. Ale cóż, z pewnościa okazałoby się, że się "nie opaca" (ciekawe, że np. "CB" jakoś się "opaca"). > 2. popsute całkiem nowe autobusy, w Polsce można robić dobre autobusy i > samochody, ale jak widać nie w Jelczu...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,409,11260055,11260055,Kretyn_marca_2004.html


Temat: Propozycja PO: autobusy na wolnym rynku
Propozycja PO: autobusy na wolnym rynku W porządku, liberalizacja, ale z głową. Jeden bilet to świetny pomysł, tylko trzeba stworzyć zintegrowany (modne ostatnio słowo) system transportu zbiorowego. Co przez to rozumiem? Busy+linie strefowe - powinny dojeżdżać do dworców podmiejskich lub z dala od centrum, np. Krowodrza Górka, Czyżyny, Borek, Łagiewniki, Bieżanów etc. Dalej przesiadka na tramwaj/kolej/autobus miejski. I wszystko MUSI być na ... większy autobus (nawet dwuprzegubowy). A małe autobusy (midibusy) obsługują peryferia. A u nad? Z rynku odjeżdża bus linii M, która w szczycie wiezie średnio 5 pasażerów! Skandala i zgroza. Jeśli zajmą się tym zagadnieniem ludzie z głową to jest nadzieja na poprawę transportu zbiorowego w Krakowie i aglomeracji krakowskiej. Jeśli znów do głosu dojdą "wybitni" specjaliści w dziedzinie KZ to życzę szczęścia...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,410,64631898,64631898,Propozycja_PO_autobusy_na_wolnym_rynku.html


Temat: Busy znikną spod Poczty we wrześniu
Busy znikną spod Poczty we wrześniu Należy zauważyć, że busy dowożą mieszkańców okolicznych miejscowowści zlokalizowanych k. Krakowa do pracy/szkoły etc. Prawdopodobnie służą one tylko w małym % samym mieszkańcom miasta do komunikacji. W takim razie dlaczego mieszkańcy Krakowa mają znosić ciągłą uciążliwość związaną z tym środkiem transportu ? Ten problem nie powinien w najmniejszym stopniu dotyczyć władz Krakowa - wprowadzić zakaz wjazdu do centrum, wprowadzić przymus końca trasy na dworcach np. Czyżyny, Pleszów, Krowodrza G., N.Bieżanów, Dębniki, Borek Fałęcki, a nie jakieś cackanie z tematem. Dalej do centrum tramwaj i autobus; i niech...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,410,75030906,75030906,Busy_znikna_spod_Poczty_we_wrzesniu.html


Temat: Pętla autobusów przy Manhattanie
Petla autobusowa kojarzy mi sie z wielkim dworcem autobusowym w waznym punkcie miasta. Mozna sie przesiasc do innej busa, czy to MPK czy prywatnego. Tak jest w Poznaniu na Rondzie Rataje i Rondzie Śródka, a nawet w Krakowie na Czyżynach. W Olsztynie zbuduja z kolei pętle autobusowa w całkowice bezsensownym miejscu. Manhatan teraz ma maly parking, a co bedzie w przyszlosci? MZDMiZ...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,64,20006332,20006332,Petla_autobusow_przy_Manhattanie.html


Temat: Co z "18 "?
Uważam, że pewnych linii autobusowych po prostu nie można skracać czy likwidować ze względu na dublowanie się z tramwajem, bo doprowadziłoby to do paradoksów. "163" to linia łącząca Nową Hutę z ... nie ma tramwaju i autobusy to ich jedyny środek transportu publicznego. Skoro do centrum nie mają nic bezpośrednio ( za wyjątkiem "115" na dwóch przystankach), to czemu nie mogą dojechać bezpośrednio np. do Hita, czy Carrefoura Czyżyny? Zobacz ile osób wsiadających pod Tandetą jedzie do Bieżanowa. Oczywiście nie zmienia to faktu, że większość osób jedzie przelotowo dosiadając na trasie od CAHTS poprzez Pl. Centralny, R. Czyżyńskie, Centralną, M1 i Selgros. Bo w innym przypadku trzeba by ciąć i 174 do Dworcowej i 502 do Dworca. A to byłaby, przyznasz, paranoja. Natomiast nie mam nic przeciw temu, by np. autobusy "115", "125", "425" jeździły przez nowy Most Kotlarski, zamiast okrężną drogą przez Dąbie i al. Pokoju. Bo np. z Dąbia niepotrzebnie robią konkurencję "14" zabierając ludzi pod Dworzec i na Mogilskie. Tu zupełnie się z Tobą zgadzam co do kwestii dublowania się tramwaju i autobusu. Czemu jednak o tym MPK nie myśli planując w przyszłości puszczenie tylko 125 i 425 przez Kotlarski, gdy 115 będzie nadal podbierać pasażerów 14. Co do autobusu np. do Węgrzc - nie zapomnij, że MPK ma dosyć dużą rezerwę autobusów ( wystarczy pojechać na Wolę Duchacką w godzinie szczytu, by zobaczyć), tylko mało zakontraktowanych z miastem wozokilometrów. Autobusy strefowe natomiast, są puszczane na zasadzie umowy MPK z poszczególnymi gminami ościennymi. Tak więc ewentualne obcięcie 163 wcale nie pozwoliłony zwiększyć częstotliwości do Węgrzc a jedynie gdzieś na terenie gminy Kraków.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,409,2685140,2685140,Co_z_18_.html


Temat: Krakowskie dworce PKS
Krakowskie dworce PKS Kolega Marcin ha bardzo mądrze poruszył w którymś z wątków problem braku logiki i konsekwencji w planowaniu strategii komunikacji zbiorowej w Krakowie. Uzywał przy tym fachowych terminów - widać, że spędził wiele czasu na zgłębianiu tajników tego typu rozwiązań w innych krajach. A my tu w Krakowie mamy trzy dworce PKS, z których ani jeden nie jest wizytówką tego miasta (ciśnie się na usta zupełnie inne określenie, ale pozostanę na tym eufemizmie). Dworzec Główny - czekamy na Tischmana (na Godota?) i czekamy, Czyżyny - no, moze się doczekamy (patrz: wątek nt.Tramwaju w Igołomskiej), Dębniki - wielka niewiadoma. Opera tam miała stać już 20 lat temu, ale nie stoi i prowizorka pn. "Dworzec PKS Dębniki" trwa w najlepsze. Pierwsza kwestia: czy ktoś z szanownych klubowiczów dysponuje jakąś wiedzą na temat przyszłości tych dworców (chodzi o konkrety, bo to, że Tischman, że Carrefour, to już wiemy)? Kwestia druga: BRAK LOGIKI w kierowaniu poszczególnych kursów do okreslonych dworców. Mamy trzy dworce PKS: jeden tzw. główny, obsługuje ruch dalekobieżny, ale i część lokalnego w kierunku północnym, zachodnim i południowym, Czyżyny, które obsługują ruch lokalny w kierunku wschodnim, ale niektóre autobusy lokalne z tego kierunku jeżdżą do dworca głównego. Wreszcie Dębniki, obsługujące południe i płd-zachód. Choć znowu - niektóre kursy z tego kierunku jeżdżą do głównego. Mamy wreszcie śmieszne zjawisko pn. "PKS Oświęcim", który to PKS obraził się chyba na PKS Kraków, bo swoje autobusy kieruje na dworzec międzynarodowy na Bosackiej. Pobawmy się w mądre planowanie komunikacji PKS. A więc: - propozycje nowych dworców podmiejskich, - co zamiast Dębnik? - z których dworców w których kierunkach, - wreszcie: a może w ogóle bez dworców podmiejskich? Przecież nowy dworzec główny (może się go wreszcie doczekamy...) plus dobre do niego dojazdy (Galicyjska, Trasa Centralna od południa, Trasa Centralna od północy) może w zupełności wystarczyć do obsługi CAŁOŚCI ruchu autobusowego z wszystkich kierunków?
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,409,3305612,3305612,Krakowskie_dworce_PKS.html